Bevezető

Magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálesetének Magyarországon történő anyakönyvezését külképviseletünkön keresztül is kérelmezheti.


 

Ki kérelmezheti az eljárást?

A kérelem bárki által benyújtható.

A kérelem benyújtásának feltétele, hogy a kérelmező az elhunyt magyar állampolgárságát a igazolni tudja a haláleset valamint a kérelem benyújtásának időpontjában is.

Amennyiben nem tudja azt igazolni, abban az esetben az anyakönyvezést állampolgárság megállapítása üggyel együtt, vagyis más eljárás keretében szükséges elindítani.


 

Benyújtandó dokumentumok

  • Az elhunyt eredeti izraeli halotti anyakönyvi kivonata Apostille hitelesítéssel (kizárólag az izraeli külügyminisztérium Apostille felülhitelesítését fogadjuk el, ennek menetéről kérjük, tájékozódjon honlapukon), valamint magyar tükörfordítással ellátva (a fordításra nem szükséges Apostille vagy közjegyzői hitelesítés)
  • Elektronikusan kitöltött, kinyomtatott, de nem aláírt adatlap
  • Az elhunyt magyar állampolgárságának igazolása: a jelenlegi és az anyakönyvi esemény (haláleset) időpontjában érvényes magyar útlevél, vagy személyazonosító igazolvány vagy honosítási okirat, és másolatuk
  • Az elhunyt Magyarországon kiállított eredeti születési és házassági anyakönyvi kivonata
  • A kérelmező érvényes útlevele és másolata

Benyújtás módja

A kérelem benyújtása személyesen, előzetes időpontfoglalás alapján. Időpontfoglalással kapcsolatos információért, kérjük tekintse meg "Ügyfélfogadás - általános információk" oldalunkat. 


 

Eljárás időtartama

Általában 3-4 hónap, de ez akár 6-8 hónapig is elhúzódhat. Sürgősségi eljárásra nincs lehetőség.


 

Díjak

A szolgáltatás díjmentes.


 

Egyéb fontos tudnivalók

Időpontfoglalás előtt feltétlenül jelezze a konzuli tisztviselőnek, ha az elhunyt neve eltér a magyarországi dokumentumaihoz képest: ebben az esetben dokumentumokkal igazolandó, hogy kétséget kizáróan ugyan arról a személyről van szó.


 

Nyomtatványok