Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, amely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

A 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában „Ügyfélkapu” regisztráció elektronikusan, személyes megjelenés nélkül is kérelmezhető a  https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio oldalon.


Ki kérelmezheti a szolgáltatást/eljárást?

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, aki

  • a személyiadat és lakcímnyilvántartásban;
  • a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy
  • az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában szerepel

Amennyiben magyar állampolgárként nem szerepel a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban, úgy az „Ügyfélkapu” regisztrációt megelőzően szükséges nyilvántartásba venni, amelynek átfutási ideje 2-3 hét.


Benyújtandó dokumentumok:

Az ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni:

  • magyar állampolgárok esetében: személyazonosításra alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél),
  • EGT állampolgárok esetében: EGT-s személyazonosító igazolványt vagy útlevelet,
  • EGT országon kívüli külföldiek (i.é. Izraelt is) esetén: 
    • érvényes izraeli útlevelet, 
    • minden olyan dokumentumot, amellyel a NAV (Nemzeti Adó és Vámhivatal) felé bejelentkeztek (anyakönyvi okiratok, személyi igazolvány, jogosítvány, stb), mert adateltérés okán az ügyfélkaput nem lehet megnyitni
      • FONTOS: amennyiben a NAV-hoz való bejelentkezéskor a megadott személyes adatokban hiba van, vagy azok eltérnek a valós adatoktól, úgy a NAV felé szükséges azok kijavítása. Noha az ügyfélkapu a konzuli tisztviselő előtt bemutatott és igazolt valós adatokkal megnyitható ettől függetlenül, a NAV rendszere, valamint az ügyfélkapu rendszere közötti adateltérés okán az ügyfélkapu nem fog működni. A NAV-nál történő adatmódosításért minden esetben az ügyfél felelős. 

Benyújtás módja

Személyesen, előzetes időpontfoglalás alapján. Az időpontfoglalás menetéről az „Ügyfélfogadás - általános információk” menüpont alatt tájékozódhatnak.


Eljárás időtartama

A regisztráció – a jogszabályban előírt azonosítás és ellenőrzés sikeressége esetén – azonnal megtörténik.

Sikeres regisztráció esetén a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető.


Díjak

Az ügyfélkapu létesítése ingyenes.


További információ:

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elérhetőségei:           
E-mail: 1818@ugyfelvonal.hu
Tel: +36 1 452-3622
Web: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu